Instagram

Instagram @judithslove

Afgelopen week ben ik helemaal verslingerd geraakt aan Instagram. Ik deed al eens een poging om me te verdiepen in Pinterest, maar dat bleef maar niet plakken. Te statisch voor mijn gevoel en niet helemaal ‘mijn ding’. Afgelopen week kwam vriendinlief van blog Mooie Zooitjes langs en zij gaf me een ‘Flow‘ cadeau. Ik kende het tijdschrift nog niet, maar werd heel blij van de prachtige illustraties met hoog ‘granny’gehalte, gecombineerd met een randje neon.

Vriendin babbelde over deze superpopulaire stijl en hoe ze haar eigen huis ook helemaal aan het transformeren was in die kneuterige stijl. Ze vertelde over de blogs DottieAngel, Ingthings en Wit en Bont en over het ge-wel-di-ge Instagram waar ze al haar inspiratie vandaan haalde.

‘Oh, een soort Pinterest?’, probeerde ik haar uitleg samen te vatten. Nee, dat zag ik helemaal fout. Met Instagram kon je namelijk leuke filtertjes toevoegen aan je foto’s en je hoefde geen perfecte foto’s te plaatsen, maar gewoon foto’s van dingen die je bezig hielden.

‘Een soort blog in foto-vorm’ concludeerde ik.

‘Ja, zo kon je het wel noemen’ dacht vriendin.

Dat wilde ik ook weleens proberen. En dus maakte ik een profiel aan en ging ik aan de slag. En léuk dat het is, léuk! Ik heb nog maar tien volgers en volg zelf 45 anderen die ik interessant vind, maar ik word er helemaal blij van. Ik zie de leukste foto’s voorbij komen van allerlei haak-projectjes, wolkenfoto’s (dat schijnt helemaal hot te zijn op Instagram), en kiekjes van alledaagse bezigheden.

Ik loop ineens continu met mijn telefooncamera in de aanslag om leuke momenten vast te leggen. Ik maak foto’s van de kinderen en van mijn haakwerk, gooi er een leuk filtertje overheen en hup, posten maar op Instagram. Bij iedere ‘like’ die ik krijg, veer ik overeind. Ha, er is iemand die mijn kiekjes de moeite waard vindt om te liken! Verslavend.

Nu is het nog een kwestie van balans zoeken. Wat plaats ik op Instagram en wat gaat ‘ouderwets’ op mijn blog? Ik ben er nog niet helemaal uit. Hoe dan ook komen al mijn Instagram-foto’s ook voorbij op mijn blog, want rechts onderin heb ik daarvoor ruimte gemaakt. Hierboven plaatste ik een kleine collage van mijn Instagram-avontuur. Van linksboven naar rechtsonder:

  1. Mijn langlopende haakproject: een sprei voor lieve Fleur. Ze kan niet wachten tot ie af is
  2. Voor het boeren-schoolfeest van de kinderen naaide ik zelf outfits. De meiden kregen boerenschortjes en hoofddoekjes van een lekker tuttig geruite stof. Tom werd vogelverschrikker, compleet met stro uit zijn borstzakje (jammer genoeg niet te zien op de foto).
  3. Tom werd gisteren geïnstalleerd als Welp bij de scouting. Hij was stik-zenuwachtig.
  4. Voor mijn zonnebril haakte ik een beschermhoesje. Ik heb de smaak te pakken en haak er meteen nog een paar meer. Houd mijn blog de komende week in de gaten, één ga ik verloten als give-away!

Ben jij ook een Instagrammer? Dan volg ik je graag. Ikzelf ben te vinden onder @judithslove.

8 reacties

Opgeslagen onder Intussen gaat het leven door, Intussen word ik creatief, Intussen wordt er gehaakt, Intussen wordt Tom groot

8 Reacties op “Instagram

  1. Hahahahha ge-wel-dig!!!!! Ja instagram is genot op en top!!!

  2. Dat ziet er echt geweldig uit! Ik begin prompt jeuk in mijn vingers te krijgen en kan me voorstellen dat dit heel verslavend werkt. Ik denk dat ik er in mijn vakantie maar eens wat aandacht aan ga besteden. Kan Roos me even helpen… Hartstikke leuke foto’s, en zo’n brillenhoesje zie ik helemaal zitten. Als ik ‘m niet win (en die kans is levensgroot) dan bestel ik ‘m gewoon bij je 😀

  3. Hier hetzelfde, de halve dag loop ik rond met m’n mobieltje om van alles foto’s te maken. Tis al zo erg dat man en zoonlief al beginnen te zuchten als ze m’n mobieltje zien en roepen…nee hè..niet weer een foto 😉

  4. Heej Judith,
    Ik zou je graag een mailtje sturen, maar ik heb een probleem met verzenden. Ontvangen gaat uitstekend, maar is wel een erg eenzijdige vorm van communiceren. Het is dus niet zo dat ik je (mail) vergeten ben!
    Een fijne vakantie gewenst, ook als je eventueel thuis bent 😉
    Liefs en een vakantiegroet van Kakel.

    • Dat is inderdaad wel een beetje onhandig communiceren, haha! Ik ben nog niet op vakantie, nog even wachten, de kinderen moeten deze week nog naar school.

      Jij ook een hele fijne vakantie, met heel veel mooie en zonnige dagen!

Geef een reactie

