Acceptatie

Ging ik maandag naar mijn werk, vergiste ik me gewoon vreselijk in de vertrektijden van de pont, lekker handig. Heel jammer ook dat ik altijd mijn telefoon bij me heb, behalve afgelopen maandag, kon ik mooi niet bellen dat ik vertraagd was.

Eerste neiging: stress! Tweede: kan ik lekker nog even genieten van het zonnetje. En weet je wat, ik schrijf meteen even een blogje. Met pen en papier dan, want mijn telefoon lag natuurlijk nog thuis.

Fijn hoor, zo’n burn-out, daar kun je best iets van leren. Bijvoorbeeld dat rustiger aan doen niet begint met minder ‘doen’ maar met accepteren dat het allemaal wel een tandje minder mag.

Jammer dat me dat niet altijd lukt, dat dan weer wel. Of zou ik dat ook moeten leren accepteren?

8 reacties

Opgeslagen onder Intussen gaat het leven door

8 Reacties op “Acceptatie

  1. Tja…zie het leven maar als één lange reis over hobbels en kuilen, maar gelukkig kom je ook asfaltwegen tegen 🙂
    Je hebt stress overgezet in iets positiefs, dus je dag begon zeer geslaagd!
    Liefs Kakel

  2. Hahaha, je moest ook weer opnieuw ingewerkt worden? 😉

    Duidelijk nog in de vakantiemodus. Erg herkenbaar. Ook mensen die geen burn-out hebben, hebben er last van hoor 😉

    • Dat is waar, iedereen heeft dat soort dingen af en toe. Ik bedoelde meer dat die burn-out me geholpen heeft om niet in zo’n stress-situatie te blijven hangen en er maar het beste van te maken als het niet gaat zoals ik had gehoopt…

  3. hartelijkehothulk

    VERGETEN was een van de hoofdpunten in een BO
    Weet mij nog te herinneren dat ik wel 6 keer terug ben gegaan of de huisdeur nu toch echt op slot zat ! ! !

  4. Leren accepteren dat je het rustiger aan moet doen is, denk ik, wel handig, maar vaak doe je het dan zo krampachtig dat je daarvan bijna weer in de stress schiet.

    • Ja, ik snap wel wat je bedoelt. Maar dan heb je het uiteindelijk niet echt geaccepteerd. Voor mij hielp om me te realiseren waaróm ik eigenlijk al die dingen wil die ik wil. Vind ik de dingen die ik doe belangrijk voor mezelf en zijn ze voor mij haalbaar of doe ik het eigenlijk alleen omdat dat nou eenmaal zo hoort?

Geef een reactie

