Rommelkont

Een hele tijd durfde ik het niet toe te geven ‘omdat het niet hoort’, maar diep van binnen ben ik gewoon een rommelkont. Maar, in het kader van ‘beter voor mezelf zorgen’, leer ik die kant weer van mezelf kennen en doe ik er wat mee. Zie hier het resultaat:

image

Wat ik gerommeld heb? Ik zal het uitleggen:

Al een tijdje hebben wij een prachtig behangetje tegen een paneel op onze woonkamermuur. Sinds parkiet Pien vorig jaar bij ons kwam wonen, was dat wat minder mooi geworden: ze vrat het behang op. Kale, witte plekken en rafelend behang sierden de bovenkant van ons mooie behangetje. Zag er niet uit natuurlijk.

Al een hele tijd wilde ik het oplossen en zocht ik me een ongeluk naar wat leuks om het kapotte behangetje mee te vervangen. En naar een oplossing tegen het knabbelen aan het behang, want als Pien Ć³Ć³k het nieuwe behang zou opvreten, zou ik wel een beetje verdrietig worden. Ik vond geen leuk behangetje en geen goede oplossing.

Afgelopen week zat ik te dromen op de bank en zag ik op de tafel mijn bak met drijfhoutjes staan, die daar al een tijd de boel staat op te leuken. Daarna zag ik het afgerafelde behang. Daarna zag ik Pien. En toen ik dat allemaal bij elkaar optelde, pakte ik een hamer en spijkerde ik vrolijk een rijtje drijfhoutjes tegen het paneel. Ik scheurde het gerafelde behang weg, verfde de bovenkant van het paneel net zo bruin als de rest van de muur et voila! Weg rafels, weg lelijke witte plekken. En: een perfecte knabbelplek voor Pien, die drijfhoutjes kunnen wel wat hebben.

Thijs vindt het een houtje-touwtje oplossing, maar alles beter dan die rafelige ellende. Kan ik tenminste rustig doorzoeken naar een nieuw behangetje dat helemaal naar mijn smaak is zonder tegen die lelijke wand aan te moeten kijken.

Wil je weten hoe erg het hiervoor was? Helaas, dat kan ik je niet laten zien, want een ‘voor’-foto heb ik niet gemaakt. Kan ik er tenminste ook niet meer aan herinnerd worden.

2 reacties

Opgeslagen onder Intussen gaat het leven door, Intussen heeft Thijs een leven, Intussen word ik creatief

2 Reacties op “Rommelkont

  1. baasbraal

    Dat is geen rommelkonterij, dat is een supergeniaal creatief brein! Definitie van creatieve intelligentie is dat je met bestaand materiaal nieuwe praktische en etisch verantwoorde scheppingen weet te maken. Nou, volgens mij voldoe je aan alle voorwaarden. Als iedereen alleen maar doet zoals het hoort, worden er nooit nieuwe dingen uitgevonden.

Geef een reactie

