Zonder waarschuwen

Ineens, zonder waarschuwen, is ie er weer. De Grote, Boze Vermoeidheid. Hij tintelt door m’n armen en handen en maakt me nog geen schim van wat ik zijn kan. Ik voel me alleen en uitgeblust. Gefrustreerd ook, omdat ik had gewild dat het voorbij was. En omdat ik had gewild dat ik ervoor had gezorgd dat het niet zou gebeuren.

Maar ja. Ik deed eventjes dit en eventjes dat. Langzamerhand, heel langzaam probeerde ik het gewone leven weer op te pakken. Niet zoals het was hoor, ben je gek. Nee, het was nog maar een fractie van wat ik gewend was. En blijkbaar gaat dat dus nog steeds mis.

Bah, niet leuk. Ik wil weer gewoon. Ik wil weer dat het is zoals het hoort. Ik wil dat het me nooit meer overkomt. Klaar ben ik ermee. He-le-maal klaar.

Zo.

Mag ik dan nu weer mijn eigen leven terug?

4 reacties

Opgeslagen onder Intussen gaat het leven door

4 Reacties op “Zonder waarschuwen

  1. Het sluipt erin hè? Teveel hooi op je vork genomen. Maar het is wel begrijpelijk dat je dat deed. In je enthousiasme dat je het weer kon, was je blij er weer een beetje tegenaan te kunnen gaan. En je hebt ook 3 jonge kinderen waar je graag moeder voor wil zijn. Dan smaakt de appel extra zuur. Het positieve is: de vermoeidheid is ff weggeweest. Dus hij gaat wel óver. Alleen niet in één keer. Ik wens je letterlijk en figuurlijk een zonnig weekend.
    Zorg goed voor jezelf! Liefs,

  2. Ja, het sluipt erin stom genoeg. Nu moet ik denk ik maar weer wachten op de volgende energie-golf, die komt vast. Was het maar vandaag 😉

  3. hartelijkehothulk

    O,o,o,o,o Judith, wat een herkenning.
    Ik werd na mijn B.O. manisch-depressief.
    We gaan er later op door want er komt visite binnen waar ik met mijn vermoeidheid nu weer aandacht aan moet geven.
    Èén ding wil ik je nu al meegeven, probeer ondanks je vermoeidheid toch je dagstructuur vast te houden, dat helpt echt!

Geef een reactie

