Slimme telefoon

Afgelopen zaterdag kreeg ik een nieuwe telefoon. Een smartphone, met internet en apps en alles erop en eraan. Mijn eerste. Omdat ik mobiel internet nog een beetje onzinnig vind, wilde ik geen internetbundel. Als ik thuis of op mijn werk ben, lees ik gewoon in op het draadloze netwerk en op straat doe ik wel even zonder.

Enfin. Helemaal blij pakte ik het ding uit en laadde ik het op. Zodra ik hem aandeed, schakelde ik braaf gebruik van mobiel internet uit en ging ik aan de slag. Ik downloadde wat apps, mailde wat heen en weer en speelde wat spelletjes. Leuk hoor. Maar toen. Toen zag ik dus tot mijn grote schrik dat mijn toestel toch weer mobiel internet had ingeschakeld. Ik schakelde het weer uit. En toen ging het weer aan. En dat gebeurde nog een paar keer. Dat was zaterdag.

Zondagochtend kreeg ik een sms’je van mijn provider. Dat ik al zoveel mobiel internet had gebruikt, dat ik beter kon overschakelen op onbeperkt. Ik checkte de instellingen en ja hoor, het vinkje voor gebruik van mobiel internet stond wéér aan. Ja, lekker is dat. Wíl ik helemaal geen mobiel internet, zet mijn telefoon dat toch steeds aan.

Inmiddels hebben we het ding zo gesaboteerd dat ie niet eens meer op mobiel internet kán, al zou ik het willen. Maar ja, die dure rekening voor nog geen 24 uur onwetendheid krijg ik natuurlijk gewoon gepresenteerd.

En als dat alles was. Nou ja, okay, dan zou ik er misschien nog wel om kunnen lachen. Maar nee, er is nog niets. Al sinds het eerste moment heeft het ding moeite met aan gaan. En dan lukt het alleen maar om uit de standby-functie te komen door op een bepaalde manier in het toestel te knijpen. Ja écht, ik verzin het niet. Moet ie natuurlijk weer terug voor reparatie. Bah.

Gelukkig heb ik nog een reserve-telefoon liggen die alleen maar kan bellen.

4 reacties

Opgeslagen onder Intussen gaat het leven door

4 Reacties op “Slimme telefoon

  1. Terug met dat ding, als een speer.

    Die van mij werkt prima en ik kan doorlopend switchen tussen Wifi en mijn eigen internet. Overigens heb ik een bundel van zo’n 4 euro per maand en kan daarmee onbeperkt doen waar ik zin in heb.

  2. Hier heb ik dus in het najaar mijn smartphone de deur uitgegooid en heb ik nu weer een telefoon waarop ik alleen maar heel simpel kan bellen en sms-sen (hoe ging dat ookalweer?)
    Niet te geloven dat je ook nog in je smartphone moet knijpen voordat ie iets doet, het lijkt meer op een smacht-foon…

  3. Nou ja, uit de brand ben je met dat nieuwe toestel. Niks repareren, terugbrengen en een nieuwe vragen. Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt.
    Mijn mans eerste iPhone was ook zo’n maandagochtendapparaat. Deed van alles behalve telefoneren. Hoe vaak hij niet op het werk teruggegaan is met dat ding naar de IT-afdeling. Ik heb zelfs aangeboden het apparaat per ongeluk (kuch) in een emmer water te laten vallen, zodat ze ‘m ècht een nieuwe moesten geven. Maar daar was Lief te “correct” voor. Met het huidige exemplaar heeft ie geen last.

  4. @Klivia en Mirjam: gisteren na de zoveelste keer knijpen was ik het zat. Ik krijg een nieuwe, want je hebt gelijk Mirjam, met zo’n maandagochtend-apparaat komt het meestal nooit meer goed. Thijs had ook zo’n misbaksel waarvan de home-knop steeds stuk ging. Lag dat ding op de camping -midden in de nacht- ineens keihard muziek te maken…. Heel fijn. Sorry, buren…
    @Neeltje: haha, smacht-phone… eigenlijk is alleen kunnen bellen en sms’en meer dan voldoende voor een telefoon.

Geef een reactie

