Uit met de pret


Precies tijdens mijn burn-out periode had ik de luxe beschikking over een auto voor de deur. Dat kwam goed uit, want daardoor kwam ik bij de dokter, kon ik de kinderen naar oppas brengen en kon ik zelfs weleens iets leuks doen.

Maar binnenkort is het uit met de pret, want we besloten gisteren dat we ons het ding niet meer kunnen veroorloven. We nemen de zakelijke auto van Thijs in de bijtelling (dat moet snel, want je betaalt voor het hele jaar, zelfs als je pas in juni privé zou gaan rijden) en verkopen onze zilvergrijze station. Fijn groot, te zwaar, te duur.

Voor zolang als het duurde was het fijn, maar de realiteit haalt ons in. Als gezin met jonge kinderen en een modaal inkomen, zijn wij voor de overheid een prima groep om op te bezuinigen. Helaas, maar begrijpelijk. Wij halen de broekriem dus maar wat strakker aan. En zijn blij met alle andere luxe die we nog wel hebben, want zo is het natuurlijk ook wel weer.

3 reacties

Opgeslagen onder Intussen gaat het leven door

3 Reacties op “Uit met de pret

  1. Goed dat je zo kunt relativeren en een stapje terug kunt doen. Het is idd alleen maar luxe als je het wel kunt.

    Wij hebben 1 auto en ik doe alles op de fiets. Daar krijg je niks van vind ik. Ballen misschien, dat dan weer wel 😉

  2. Je schrijft het zelf al: voor zolang als het duurde was het fijn. Jammer dat het voorbij is. Een stapje achteruit doen wil niemand, natuurlijk. Maar tijdens je burn-out heb je er in elk geval nog plezier van gehad!

  3. @zuster-klivia: Ik heb ook eigenlijk altijd alles op de fiets gedaan, tot afgelopen september. Ik vind het wel jammer, maar niet onoverkomelijk.
    @Mirjam: Ik zie het ook wel als heel bijzonder dat ik de mogelijkheid nog wel had júist op het moment dat ik niet had geweten hoe het zonder auto voor elkaar te krijgen. En ach, een beetje lichaamsbeweging is ook niet erg.

Geef een reactie

