Meisje-meisje

Ookal ben ik 31, ik vind mezelf nog steeds een meisje. Oké, ik heb inmiddels drie kinderen en ik ben (klein detail) alweer bijna tien jaar getrouwd. Maar als ik aan mezelf denk, zie ik een meisje. En wat ik als meisje graag deed, doe ik nu nog steeds met veel plezier: wegzwijmelen bij prachtige bruidsjurken.

Toen ik ontdekte dat Net5 een serie uitzendt met de naam ‘Say Yes to the Dress’, werd ik heel blij. In een half uurtje tijd komen er drie bruiden voorbij die op zoek gaan naar De Jurk met een camera erbij. Vanuit mijn luie stoel leef ik mee met bruiden die het maar niet eens worden met hun bemoeizuchtige moeder, zijn gevallen voor een veel te dure jurk of óveral wel iets op aan te merken hebben. Ze zijn soms zachtaardig, soms besluiteloos en soms regelrechte kattekopjes. Maar ik geniet me suf, vooral als dan het moment komt waarop de bruid begint te stralen als ze haar droomjurk aantrekt. Ineens klopt het hele plaatje en ik zit op het puntje van mijn stoel. Wordt ze het eens met haar gezelschap, herkennen zij ook dat universele moment waarop de bruid haar jurk gevonden heeft? Soms gaat het van een leien dakje, maar andere keren moet er harder gewerkt worden. Er komt een adviseur bij om de bruid met sluier en sieraden te tooien in de hoop dat moeder of de schoonfamilie toestemt. En als het dan lukt, zak ik met een gelukzalige glimlach weer achterover in mijn stoel. Pff, dat was op het nippertje, maar gelukkig, deze bruid is gered.

En als ik er dan nóg geen genoeg van krijg, surf ik nog even naar Style me Pretty. Een site vol met de mooiste foto’s van allerlei soorten bruiloften. De één nog leuker gestyled dan de ander. Gekke schoenen, originele naamkaartjes, bijzondere decoraties of één kleur tot in het kleinste detail verwerkt. De misselijkheid van mijn buikgriep verdwijnt even en ik droom er op los bij zoveel moois en romantisch.

Noem me maar een meisje-meisje, een tutje of een theemuts. Maakt mij allemaal niets uit, ik word gelukkig van bruiloften en trouwjurken. Zucht, kon ik zélf nog maar een keer de bruid zijn.

3 reacties

Opgeslagen onder Intussen gaat het leven door

3 Reacties op “Meisje-meisje

  1. Haha, typisch gevalletje ‘smaken verschillen’. Ik heb niks met die bonbondozen zoals ik ze noem 😉

  2. Hier nog zo eentje. Ik ben een jongen-meisje en heb me als kind groen en geel geergerd wanneer ik een roze kledingstuk aan moest want ik wilde liever een jongetje zijn.
    Heerlijk dat je weer schrijft.

  3. @zuster_klivia en Mirjam K: Ik was dus echt van de jurkjes, Sissi-films en de hele mik-mak. Alhoewel ik ook weleens in bomen klom en hutten bouwde…

Geef een reactie

