Mawk-mawk-mawk-mawk-aahw

Tom zit in groep vier en blijkbaar is dat een leeftijd waarop kinderen van alles van elkaar gaan overnemen. Hij begint dingen te zeggen die ik nog nooit eerder van hem gehoord heb en verbaas me er soms enorm over. Tja, de tijd dat alleen wijzelf invloed op ons kind hadden is duidelijk voorbij.

De laatste trend die wij gesignaleerd hebben, is de mawk-mawk-mawk-mawk-aahw-trend. De-wat-trend, wil je weten? Nou, in gewoon Nederlands zouden we zeggen: Mag ik, mag ik, mag ik, mag ik, aahw? Maar Tom zegt dus de hele dag: mawk Wii-en, mawk tv kijken, mawk buiten spelen, mawk drinken, mawkke koekje? Soms zeggen we ja. En soms zeggen we nee. En dat nee, dat wordt tegenwoordig standaard beantwoord met een teleurgesteld ‘aahw’ van zoonlief. Geen idee waar dat vandaan komt, hij zal het wel op school gehoord hebben. Na een paar dagen ge-aahw, van Tom’s kant, besloot Thijs er een grapje van te maken en bauwde: ‘Mawk, mawk, mawk, mawk, aahw?’ Tom begon onbedaarlijk te giechelen en rolde over de grond van het lachen terwijl hij zijn vader al hikkend imiteerde. Ziedaar, de trend was geboren.

Dus, kom je langs een huis en hoor je ineens ‘mawk, mawk, mawk, mawk, aahw’, gevolgd door gegiechel van een bijna-zevenjarig? Dan ben je hoogstwaarschijnlijk bij ons in de buurt aangekomen, ’t is maar dat je het weet.

 

6 reacties

Opgeslagen onder Intussen wordt Tom groot

6 Reacties op “Mawk-mawk-mawk-mawk-aahw

  1. Mammalien

    Lachen! Ik ken dat aaaaauuugwwhh ook, als ht niet mag. Irritant zeg. Overigens is dochter van 6 gevoeliger voor dit soort trends dan zoon van 8. Ik hoor soms letterlijk haar vriendinnetjes praten met haar stem. Meestal flauwe of brutale dingen…

  2. Die geluiden hoor ik al bijna 12 jaar 😉

    Inmiddels heet het bij ons ‘puberteit’…

    Sorry: was je bijna vergeten. Inmiddels ben je toegevoegd aan mijn blogroll op Bloglovin. Erewoord! 😉

  3. Thijs heeft van de nood een vreugd gemaakt. Dat is een gave hoor! Daar kun je de rest van je leven plezier van hebben.

  4. @mammalien: grappig, dat de één daar blijkbaar meer op reageert dan de ander
    @zuster_klivia: al bijna 12 jaar?? Dat belooft nog wat!
    @Mirjam: inderdaad, dat is ook één (van de vele) dingen die ik zo in hem waardeer!

  5. IMS

    Jammer genoeg zijn het bijna altijd dingen waar je niet zo blij mee bent als ze die overnemen. Maar dit heeft wel een mooie draai gekregen.

Geef een reactie

