Vrijdag – Dagboek

Woensdag 12 oktober
Als ik wakker word, weet ik weer wat ik gisteren besloten had: De koek is op. Ik wist het al een tijdje, maar rende toch stug door. Even boodschappen doen, schoonmaken, op school helpen. Even op bezoek, even dit , even dat. Maar het gaat even niet meer, mijn lijf én hoofd zijn moe. Zó moe. Rustig sta ik op, dat kan gelukkig omdat Tom ziek is en we dus niet op tijd bij school hoeven te zijn. Eigenlijk best sneu dat ik daar opgelucht over ben. Maar ja, het is even zoals het is.

Als ik beneden kom, hebben Fleur en Emma al te eten gekregen van Thijs. Tom nog niet, hij komt ook pas net beneden. En dus geef ik hem een broodje en schenk ik nog wat te drinken in voor de meiden. Als ik me omdraai, gaat de eerste beker limonade alweer om. Ik zucht, mopper en dweil. Hopelijk zet dit niet de trend voor de rest van de dag.

Na het eten gaat lekker de tv aan. Niet pedagogisch natuurlijk, maar wel even makkelijk en dat is soms ook weleens wat waard. Ondertussen stap ik onder de douche en twijfel ik of mijn haren zal föhnen of niet. Toch maar wel, wie weet voel ik me daarna wat beter. Weer terug beneden, zie ik hoe Tom een schop uitdeelt aan Emma en als ik hem vraag waarom hij dat doet, moet hij lachen: “Zomaar.” Ik besluit dat hij geen filmpjes meer mag kijken en naar boven moet, al stampend doet hij wat ik zeg. Meteen voel ik me schuldig: Zou hij zo reageren omdat ik weinig puf heb? Soms word ik zo moe van mezelf. Dan pak ik voor het eerst sinds tijden weer mijn laptop om aan mijn blog te werken. Geen flauw idee of iemand nog zin heeft om het te lezen, maar voor mij is dit een mooie uitlaatklep en uiteindelijk gaat het daar om. Ik leg mezelf geen verplichtingen meer op. Geen dagelijkse blogs meer, geen uitgebreide dagboeken als ik niets te schrijven heb. Gewoon, een stukje van mijn hand als ik daar zin in heb, niet meer en niet minder. Het is zoals het is.

4 reacties

Opgeslagen onder Vrijdag - Dagboek

4 Reacties op “Vrijdag – Dagboek

  1. Ach meissie, het is overal wat. Daarmee wil je je tijdelijk moeizame leven niet baggitaliseren, maar iedereen is maar druk,druk,druk en ik voel me ook aldoor moe, moe, moe. VOor jou is het moeilijker omdat je drie jonge kindertjes rond hebt lopen die allemaal graag verzorgd willen worden door en aandacht willen van mamma. Jij bent immers hun meest belangrijke persoon in het leven.

    Je redt het wel! Als je stopt met bloggen is dat prima. Ik zou het alleen wel jammer vinden. Niet alleen uit egoistisch oogpunt
    omdat ik je blogs met veel plezier leef, maar ook voor jezelf. Het is jouw uitlaatklep. Maar kun je niet met jezelf afspreken dat je wel blijft schrijven, maar dan ook echt alleen voor jezelf. Het zou zo jammer zijn van je schrijftalent!

    Houd er de moed maar in. Mijn dochter heeft volgende week herfstvakantie. Word jij daar ook nog op getraktreerd? Misschien kun je je interne accu een beetje opladen…toi toi!

    • Ik wil juist niet stoppen met bloggen, want inderdaad… het is een hele fijne uitlaatklep. Ik vind het soms alleen zo lastig van mezelf dat ik er niet trouw in ben en het soms maanden laat liggen.

      En wat betreft die vermoeidheid: ik vind het gek genoeg heel gewoon dat anderen het soms even helemaal gehad hebben. Maar als het mezelf overkomt, voel ik me vreselijk tekortschieten.

      En ja, herfstvakantie begint hier volgende week ook. En nog mooier: zuslief trakteert me op een kinderloos weekend. Even samen met Thijs uitslapen, slenteren en lol maken. En daarna lekker vakantie (wel gewoon thuis hoor… )nmét de kinderen. Goede deal, toch?

  2. Heel begrijpelijk hoor! Neem jezelf niet steeds onder de loupe, maar onthoud dat het gewoon is zoals het is en daar is meestal niks mis mee…

Geef een reactie

