Vrijdag – Dagboek

Woensdag 27 juli
Na drie weken vakantie zit het er voor Thijs weer op: de wekker gaat vroeg,het is weer tijd om aan het werk te gaan. Jammer, want de vakantie was heerlijk. Ik besluit ook maar op tijd op te staan, na zes jaar moederen weet ik inmiddels dat lang blijven liggen alleen maar averechts werkt.
De kinderen zijn teleurgesteld als ze Thijs zien vertrekken. Tom trekt een pruillip, Fleur staat zielig huilend op de gang en Emma laat zichzelf dramatisch op de grond vallen. Ik zucht eens diep, de vakantie is duidelijk weer voorbij.

Vrijdag 28 juli
We missen structuur en ik merk het aan alles. Om de haverklap hebben de kinderen ruzie met elkaar en als ik het ene brandje geblust heb, gebeurt er achter mijn rug weer iets anders waar ik echt aandacht moet besteden. Ondertussen wil Emma graag zonder luier oefenen, maar dat gaat nog niet helemaal vlekkeloos en dus dweil ik tussen de bedrijven door de vloer ook nog eens regelmatig. Als Fleur en Emma op bed liggen voor hun middagdutje, plof ik met een diepe zucht op de bank. Ik weet dat Tom eigenlijk ook wel wat aandacht zou willen, maar ik kan het niet opbrengen. Ik ben helemaal gesloopt.
Zodra Fleur en Emma wakker worden, gaan we gauw naar buiten. Even een boodschapje doen en in de speeltuin spelen, daar knappen we meestal wel van op en dat is vandaag ook zo. Toch ben ik blij als Thijs eindelijk thuis komt. Wat een dag.

Zaterdag 29 juli
“Wat wil je morgen doen?”, vroeg Thijs me gisteravond. Ik antwoordde dat ik nog eventjes wat cadeautjes moest kopen in de stad en verder niet zoveel plannen had. Op zijn vraag hoe laat we naar de stad zouden vertrekken zeg ik gedecideerd: “We? Ik! Ik ga morgenochtend lekker alleen de stad in.” Oftewel, ik moet er hoognodig even tussenuit. Gelukkig begrijpt hij dat helemaal en dus sta ik vanmorgen op tijd op. En passant bel ik mijn moeder en zij is ook wel te porren voor een winkelrondje, Gezellig. Op ons gemak lopen we winkel in en uit en daarna gaan we lekker even zitten voor een kopje thee. Dan zien we zus Esther langs lopen met mijn nichtje Lisa en neefje Thomas. Haar middelste, Femke, is met haar vader op stap. Snel ren ik achter Esther aan, ze had ons niet gezien, en nodig haar uit om ook even aan te schuiven. Daar heeft ze wel oren naar, wat gezellig om met moeder en zus even bij te kletsen.

6 reacties

Opgeslagen onder Vrijdag - Dagboek

6 Reacties op “Vrijdag – Dagboek

  1. Zus

    Ah, gelukkig daar ben je weer! Heerlijk om je verhalen te lezen, zag het tafereel van de eerste werkdag al helemaal voor me, moest wel lachen hoor, lekker stel……

  2. Mammalien

    Ja, zo gaat het hier ook. Va het dweilen tot het geen andacht geven aan de oudste als het even rustig is en het alleen winkelen met moeder!! Overigens werd ik daar ook wel moe van, al was het wel gezellig…

  3. Leuk om je dagboek weer te lezen!

    Als volwassene raak je behoorlijk uit je hum van teveel ontregelde dagen, Kerst bijv 😦
    Dus kun je het de kids eigenlijk niet eens kwalijk nemen. Arme Man. Nou ja, zijn eerste werkweek zit er weer op. Jij kan er ook weer ff tegen na een gezellig middagje shoppen en bijpraten. Maandag de kids weer naar school: rust in de tent.
    Fijn weekend!

Geef een reactie

