Schaamrood

Met het schaamrood op de kaken gluur ik voorzichtig rond op mijn blog. Hoe lang was ik ook alweer niet geweest? Een week? Oh, zéven, zeg je. Juist ja. Zeven.

Tja, dat zit zo. Ineens wist ik het eventjes niet meer. Het was er ingeslopen en toen wist ik niet meer hoe ik terug moest komen en toen dacht ik: “Nou ja, laat maar dan.” En toen dacht ik: “Nee, dat kan ik natuurlijk ook niet maken.” En toen kwam ik erachter dat ik dat juist best wel kon, omdat het toch zeker mijn eigenste blog is. En toen was het hek helemaal van de dam en durfde ik ook niet meer te komen kijken. Stom hè?

Maar. Ik beloof beterschap, echt waar. En ik begin vandaag met dit kleine stukje om een soort van rentree te maken, waarbij ik hoop dat jullie me nog steeds willen lezen. Overigens heb ik mezelf wel een belofte gedaan: Ik hoef niet persé iedere dag te schrijven. Met een gezin met drie kleine kinderen is dat namelijk gekkenwerk, want ik wil ook weleens iets anders doen in mijn vrije tijd dan schrijven. Dat bedacht ik me allemaal in die tijd dat hier geen woord van mijn hand verscheen

En zo kwam ik al denkende tot de volgende verdeling: Het dagboek, dat blijf ik iedere week publiceren. Vind ik leuk. Woordenstroom zal maandelijks verschijnen, dat lijkt me voorlopig wel eventjes voldoende. De maandag, dinsdag, woensdag, zaterdag en zondag vul ik als ik zin heb. En anders niet.

Dus, dan zijn jullie ook een beetje op de hoogte. Ga ik vanaf nu gewoon weer braaf schrijven.

Overigens ben ik in de tussentijd ook eventjes op vakantie geweest. En oh, ja, ik en blij dat ik er ben. Heb jullie best wel gemist…

6 reacties

Opgeslagen onder Intussen

6 Reacties op “Schaamrood

  1. Ha Judith! Welkom terug op je eigen blog! Ik ben blij dat je er weer bent, want ik heb jou en je schrijfsels echt gemist. Goed dat je geen slaaf vanje eigen blog geworden bent 😉 Ik ben in elk geval blij dat alles goed is met jou/jullie. Fijn dat je je dagboek erin houdt; mijn favoriete onderdeel! Groetjes en tot blogs.
    Mirjam Kakelbont xxx

  2. hey mevrouw, k vond t allang knap dat je het zolang had volgehouden dat dagelijks schrijven. En begrijp helemaal dat t iets teveel van t goede was. Leuk dat je er weer bent. Wel blijven schrijven hoor want ik lees aaaaltijd!

  3. Dagelijks schrijven is ook wel erg ambitieus. Ik heb het ooit een keer een maand gedaan en was er daarna ook even klaar mee. Leuk dat je er weer bent!

    • Ja, het wordt toch een beetje een ‘moeten’ en dan is het leuke van de hobby er wel een beetje vanaf! Ik schrijf dus gewoon maar weer wanneer ik zin heb, veel fijner…

Geef een reactie

