Dinsdag – Blogmening

Blogrevival

Via @EstherDo, van dit blog, las ik erover. De blogrevival. Oude blogs wordt weer nieuw leven ingeblazen door dagelijks of in ieder geval heel regelmatig te bloggen. Én er moet weer gereageerd worden.

Voor de meeste bezoekers van Intussen misschien een beetje en overbodig idee, die blogrevival. Wij bloggen immers allemaal behoorlijk regelmatig, toch? Bloggen is helemaal niet ‘dood’ zoals weleens beweerd wordt. Er is alleen een groep die ermee gestopt is omdat Twitter om de hoek kwam. En daarnaast is revival ook wel een beetje een jaren ’80 woord. Ondanks dat ben ik er toch blij mee.

Want Twitter is best leuk. Maar bloggen veel leuker. Want dan mag je zoveel schrijven als je zelf wilt. En je kunt zoveel lezen als je zelf wilt. Niet alleen maar berichtjes in telegram-stijl. Nee, volledige zinnen. Echte zinnen die een geheel vormen. Die een kop, een staart en een midden geven aan een blog. En dat vind ik nou zo fijn aan die hele blogrevival.

Wil je weten wie er meedoen aan de blogrevival? Volg dan de hashtag #blogrevival op Twitter. Er bestaat ook ergens een ‘officieel’ lijstje van de deelnemende blogs, maar die kan ik nu even niet vinden.

Ondertussen blijf ik gewoon dagelijks bloggen hoor, revival of niet.

Update: hier vind je de deelnemers aan de blogrevival. Overigens duurt de blogrevival van 23 tot en met 27 mei.

7 reacties

Opgeslagen onder Dinsdag - Blogmening

7 Reacties op “Dinsdag – Blogmening

  1. Ik twitter niet en ga er niet aan beginnen ook. Ik ben al aardig verslaafd aan mailen en als ik ook nog op Twitter ga, is het hek van de dam denk ik.

    Ik blog al 3 jaar elke dag en was geenszins daar mee op te houden. Noem me retro.

  2. Laat ik nou helemaal niks met Twitter hebben, en ik ben het niet van plan ook. Ik heb geen zin met elke hype mee te doen. Doe lekker alleen waar ik zin in heb. Bloggen dus! Want dan ben je fijn je eigenste eindredacteur. Tot blogs!

    Groetjes

  3. Ik ben kennelijk wel een deelnemer van blogrevival aangezien mijn weblog geruime tijd heeft stil gelegen en ik nu weer een beetje op de rit ben wat betreft blogjes schrijven! Ik ga ff de hashtag checken.
    Twitter is ook heerlijk om te spuien. Maar bloggen rules

  4. Nee, bloggen is niet dood. Gelukkig niet. Maar het kan af en toe wel een duw in de rug gebruiken. Ik ben blij met het initiatief van @EstherDo en @Logpoes. Ik kijk in ieder geval deze week weer in de goede richting. #blogrevival

  5. @zuster_klivia: duidelijk! 😉
    @mirjam: groot gelijk.
    @m2u: ik zag dat je de weg naar blogrevival al gevonden hebt.
    @Erwin Olij: precies, daar gaat het om. En daarom ben ik er ook blij mee.

  6. Niemand beweert dat bloggen dood is, maar er is wel veel veranderd sinds Twitter. Ik geloof dat wij gewoon weer eens iets van de blogosphere wilden laten zien. Niets moet en alles mag en mensen die nog steeds veel bloggen doen ook mee- gewoon omdat het leuk is om je onder deze vlag aan heel veel mensen te presenteren op twitter. En het werkt! 70 deelnemers en overal wordt druk gereageerd en ontdekt men elkaar. En dat was nou precies de bedoeling.

Geef een reactie

