Vrijdag – Dagboek

Woensdag 11 mei

Sinds een paar dagen is Fleur ineens helemaal zindelijk. Na een jaar lang ‘oefenen’ durf ze het eindelijk aan om de luier de hele dag uit te laten. En trots dat ze is! Ik koop een klein ringetje voor haar met een vlindertje van blauwe steentjes, omdat ze ineens zo’n grote meid is geworden. Na een paar wc-bezoekjes van Fleur is Emma ook vastberaden: de luier moet uit! En dus ben ik de hele dag in de weer met mijn twee meisjes die zindelijk proberen te worden. De meest gehoorde woorden van vandaag zijn: “Mama, ik moet plassen!”

Omdat onze vaatwasser kapot is gegaan binnen de garantie-tijd, komt er vandaag een monteur langs om het ding te repareren. De afspraak is dat hij tussen één en vier wacht en dus wacht ik in die tijd netjes tot de man komt. Waar ik al bang voor was gebeurde: om vijf over vier gaat de bel. Met een dubbel gevoel doe ik de deur open. Aan de ene kant ben ik blij dat ik over niet al te lange tijd de afwas niet meer met de hand hoef te doen, maar aan de andere kant baal ik van de verloren tijd waarin ik heb zitten wachten. Na een uurtje sleutelen komt de monteur met een vervelende mededeling: het onderdeel dat kapot is, heeft hij niet bij zich. En de eerste gelegenheid voor een nieuwe afspraak is over een week. Tja, er zit niets anders op dan me erbij neer te leggen.

 Zondag 15 mei

Marieke, mijn vriendin, belt of we Tom misschien langs willen brengen voor een soldatendemonstratie in haar woonplaats. Zij zal erheen gaan met haar zoontje Endrit, Tom’s beste vriendje. We besluiten er met ons allen naartoe te gaan. Als we aankomen, zijn we nog een beetje te vroeg en dus drinken we nog wat bij Marieke thuis. Even betrekt de lucht en valt er wat regen, maar gelukkig is de bui snel over en gaan we alsnog naar buiten.

In eerste instantie lijkt er niet veel te gebeuren bij de demonstratie. De soldaten staan bij elkaar onder een paar bomen en zijn nog niet erg actief. Dan begint het en rukken de soldaten met geweren en al op. Paar honderd meter rennen, paar seconden stilliggen. Dit herhaalt zich een paar keer tot ze bij een grote weg aankomen. Na een korte pauze (zouden ze dat in die tijd ook gehad hebben, vraag ik me dan af) wordt het ineens heel spannend: er wordt geschoten en de knallen zijn behoorlijk hard. Endrit en Tom staan met samengeknepen vuistjes en grote ogen toe te kijken, Emma en Fleur zetten het op een huilen. Gelukkig laten ze zich snel door ons troosten.

Na het spannende spektakel drinken we nog wat bij Marieke en haar man Armend en daarna gaan we weer op naar huis, tijd om ons klaar te maken voor een nieuwe week.

Maandag 16 mei

Als ik Tom ’s ochtends op de fiets naar school breng, regent het een klein beetje. Ik moet werken en met de fiets doe ik er een half uur over. Omdat ik totaal geen zin heb in een regenachtige fietstocht, rijd ik nadat ik Tom heb uitgezwaaid door naar de bushalte. Ik weet dat het erom zal spannen of ik de bus zal halen, maar ik wil het toch geprobeerd hebben. En ja hoor, als ik met mijn fietsslot sta te rommelen, zie ik de bus in de verte al aankomen. Opgelucht stap ik in als de bus bij de halte stopt en onderuitgezakt laat ik me naar mijn werk brengen. Heerlijk, zo voor een keertje. Morgen ga ik wel weer met de fiets.

4 reacties

Opgeslagen onder Vrijdag - Dagboek

4 Reacties op “Vrijdag – Dagboek

  1. Dat is inderdaad balen zeg. Ik vind het ook altijd lastig dat ze zo’n ruime marge nemen waarin ze kunnen komen.

  2. Knap van je meiden om al zindelijk te zijn. En ook nog ’s nachts! Mijn dochter heeft zeker t/m haar vijfde jaar met een luier om geslapen. Maar ze haalde wel in één jaar tijd van helemaal niks haar zwemdiploma C.

    Jammer van je vaatwasser en je tijd. Maar snel vergeten als ie weer gemaakt is!

    Ach, af en toe ff lekker “spijbelen” met de bus. Des te lekkerder zit je.

  3. @Paco: zeker!
    @VlijtigLiesje: ik had ‘m dus juist niet gemist 😉
    @Mirjam: onze oudste heeft ook t/m vijf jaar met een luier omgeslapen, herkenbaar dus!

Geef een reactie

