Maandag – Mamatijd

Bij ons gaat haast standaard te tv altijd aan tussen vijf en zes uur ’s avonds, als ik eten ga koken. Lekker makkelijk, met KRO-kindertijd zodat de kinderen even stil zijn en ik aan het eten kan beginnen. Meestal gaat dat aardig en heb ik dus inderdaad mijn handen even vrij. De tv dus eventjes als oppas, zoals dat tegenwoordig genoemd wordt. Verder gaat ie soms weleens aan als de meisjes ’s ochtends naar Dora of de Teletubbies willen kijken en als Tom iets speciaals wil zien of met de Wii wil spelen. Allemaal vrij normaal en niet erg schokkend lijkt me.

Maar dan. Als één van de kinderen ziek is, mag de tv wat vaker aan zodat ze lekker rustig op de bank blijven liggen. Zo ging dat vroeger bij mij thuis ook en nu doe ik dat in mijn eigen huis precies hetzelfde. Want in principe is dat een uitzondering op de regel.

Afgelopen winter was het echter om de haverklap raak, was Fleur niet ziek, dan Emma wel en anders Tom wel. Er waren meer weken met zieken dan zonder zieken. En dus stond de tv hier regelmatig heel vaak aan. Lekker pedagogisch. Ik ben dus blij dat het griepseizoen voorbij is en de zon veel schijnt. Tijd om naar buiten te gaan en de tv links te laten liggen. Hopelijk komt het dan toch nog helemaal goed met die opvoeding van onze kinders.

Wat je ervan vindt dat ik het zo aanpak, maakt me niet zo heel veel uit. Ik ben wél benieuwd hoe jij omgaat met de tv. Ben je altijd strikt en pedagogisch of laat je de tv regelmatig voor oppas spelen? Ik lees het graag!

5 reacties

Opgeslagen onder Maandag - Mamatijd

5 Reacties op “Maandag – Mamatijd

  1. HartelijkeHulk

    Ik ben gek op Bob de Bouwer!
    En ook Ernie vind ik leuk.

    Kinderen vinden in alles hun spel.
    En tv kijken is GEEN spel!

  2. Mammalien

    Tv stond ook altijd al als behang aan toen we nog kinderloos waren… En nu ook vaak. Kinderen kijken af en toe, maar nooit echt lang. KRO kindertijd isnfavoriet. Soms een film waaar oudstebvoor gaat zitten, maar dat is echt heel soms, duurt best lang!

  3. O, dat wel. En in dat geval ligt er ook echt iemand op de bank te kijken. Zonder ziekte houden de kinderen dat niet zo lang vol (-;

Geef een reactie

